Duše jako zákazník

Denně nás oslovují stovky „zákazníků“:

  • děti,
  • partner,
  • kolegové,
  • úředníci,
  • zprávy, notifikace, e-maily…

Každý chce naši pozornost, čas, energii.
Ale málokdo se zeptá: „A jak se máš ty?“

Možná znáš tu situaci, kdy se snažíš každému a za všech okolností vyhovět. Cítíš v sobě silný tlak na výkon, někdy až přehnanou zodpovědnost. Chceš vše splnit, dokončit, odevzdat na 120 %.

Ale proč?
Jaká nevědomá touha tě do toho znovu a znovu tlačí?

Touha po uznání? Být dost dobrý/á?

Být vidět. Dobrý výkon = silný muž nebo žena.

Potvrzení, že jsem dost. Že jsem rychlý/á. Lepší než ostatní.

Ale…
Co Tvoje duše?
Kde je v tom všem prostor pro ni?

Kdo je tvůj nejdůležitější zákazník?

Je většina činností, do kterých dáváš energii, pro Tebe vyživující? Co když i radost, vnitřní klid, naplnění a vděčnost jsou tím, co bychom měli dávat na první místo? Co když touhy duše nejsou třešinka na dortu, ale samotný základ?

Tyhle otázky si musíme položit my sami.
Protože pokud nejdřív nenaplním sebe, nebudu mít co dávat druhým.

Uspokoj svou duši. Každý den.

🌀 Co kdybys dnes svoji duši posadil/a ke stolu jako VIP zákazníka?
🌀 Zeptal/a se jí: „Co ode mě potřebuješ?“
🌀 A pak jí to opravdu dal/a.

Možná chce ticho. Možná tanec. Možná jen dýchat. Jít ven.
Dovol si jí vyhovět. Stejně ochotně, jako vyhovuješ druhým.

Začni už dnes. Klidně maličkostí. Brzy poznáš změnu. U sebe. V množství energie, radosti a vděčnosti. Stojí to za to!